יום שישי, 3 באוקטובר 2014

תאונות עבודה, עובד שנחבל בעבודתו נפל על ידו ושבר את המרפק

בית המשפט השלום בצפון הארץ דן בעניינו של נפגע אשר נפצע במהלך עבודתו.                               נסיבות המקרה : מדובר בעובד אשר התבקש למשוך כבל אשר היה קשור למלגזה אך כאשר משך העובד את הכבל לפתע נקרע הכבל והעובד הועף על הרצפה ונחבל, כתוצאה מכך נחבל בעיקר ביד שמאל, כתוצאה מהנפילה סבל משבר במרפק, בשל מחלוקת סביב שיעור הנכות שנגרם לנפגע מונה רופא מטעם בית המשפט אשר העריך את נכותו האורטופדית של הנפגע בשיעור של 10% כנכות קבועה.


בית המשפט בבואו לקבוע את הפיצוי לנפגע סקר את הראיות שהונחו לפניו לפיהם עלה כי בתום חופשת המחלה חזר העובד לאותו מקום עבודה ממנו נפצע ולמעסיק היה נכונות להיענות לרוב בקשותיו של העובד תוך התחשבות מרבית במוגבלותו בשל הפגיעה , עוד עולה כי העובד אשר רצה לסיים את תקופת עבודתו אצל אותו מעסיק גרם בהתנהגות לפיטוריו ותקופת אבטלה לאחריה, שלדעת בית המשפט לא היה לה הצדקה שכן העובד החלים מפציעתו והיה כשיר לעבודה.


לאחר סיום תקופת האבטלה חזר העובד למעגל העבודה והפעל בחברה אחרת שם התמיד במשך כ שלוש שנים עד אשר החליט לעזוב לטובת שיפור תנאי תעסוקתו אצל מעסיק מתחרה על כן, התרשם בית המשפט כי מדובר באדם שנפגע כתוצאה מתאונת עבודה אך הצליח להשתקם ולהגיע למשכורות כפי שהשתכר ערב התאונה שכן השתכרותו תלויה מאוד ברצונו של העובד עצמו.


בית המשפט  פסק את הפיצוי שמגיע לנפגע בהתאם לקריטריונים הבאים:


א.      בשל כאביו וסבלו של הנפגע פסק כי לנפגע מגיע כ 35,000 שקלים.


ב.      בעניין הפסדי שכר בעבר סבר בית המשפט בעניינו של הנפגע כי בסיס השכר נקבע לסכום של כ6,500 ₪, כאשר הנפגע שהה בחופשת מחלה למשך חודשים וסבל מאי כושר עבודה מלא. עבור תקופת ינואר עד דצמבר שנה מאוחר יותר חזר לעבודה בהיקף כמעט מלא על כן חישב את הפיצוי בכ 4,000 ₪. חודשים ינואר- אפריל סך הפיצוי נעמד על כ 26,000 ₪. ותקופות נוספות בגינן הפסיד הנפגע ימי עבודה ושכר נקבע כי הנפגע יפוצה בסכום של 100,000 ₪.


ג.        בעניין הפסדי שכר לעתיד התחשב בית המשפט בנכותו התפקודית של הנפגע כאמור 10% על כן, קבע כי סכום הפיצוי יעמוד על סך כ 150,000 ₪.


ד.      בגין הוצאות, עזרה לזולת שמכוסים דרך קבע  על ידי המוסד לביטוח לאומי פסק בית המשפט הוצאות לנפגע בסך כ 3000 ₪.


ה.      סך הפיצויים שנקבעו לנפגע בשל תאונות העבודה מהם סבל נעמדו בסכום של כ 300,000 שקלים. אשר מתוכם נוכו תגמולי המוסד לביטוח לאומי (תגמולי דמי אבטלה ותגמולי תאונת עבודה על כן סך הפיצוי לנפגע בפועל הוא כ 120,000 ₪.


ו.        כמו כן, בית המשפט חייב את הנתבעות בתשלום שכר טרחה של 20% בתוספת מע"מ.




תאונות עבודה, עובד שנחבל בעבודתו נפל על ידו ושבר את המרפק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה