יום שישי, 3 באוקטובר 2014

פיצויים לנפגעת תאונת דרכים

הנפגעת ילידת 1970 פנתה לערכאות המשפטיות בשל תאונת דרכים ממנה נפגעה ונחבלה, במהלכה סבלה מחבלות רבות בשל התהפכות הרכב בו הוסעה בין היתר נפגעה בראשה, בגפיה העליונות והתחתונות כמו כן, סבלה הנפגעת בשבר באזור העין על כן פונתה לבית חולים רמב"ם בחיפה להמשך קבלת טיפול רפואי אשר במהלכו נתפרו החתכים וגובסו השברים וכתוצאה מהפגיעה אושפזה הנפגעת מעל עשרה ימים.


בשלב מקדמי נבדקה הנפגעת על ידי רופא בתחום האורטופדי אשר לדעתו לא נותרה הגבלה כלשהיא בתנועות המרפק על כן, לא קבע נכות אורטופדית, בעניין ההגבלות עליהם הצביע הנפגעת בגבה קבע האורטופד כי הן קשורות לתאונה אחרת על כן לא קבע בעניינם נכות כלשהיא. במהלך הדיון המשפטי הנפגעת טענה לשינוי במסת השריר על כן, הופנתה על ידי בית המשפט לנוירולוג מומחה אשר קבע כי בשל הפגיעה נפגעה מסת השריר של הנפגעת אשר הובילה לשינוי בתחושה וחולשה ובגין פגיעה נוירולוגית זו נקבעה לנפגעת 10% נכות נירולוגית.


מבחינת רקע הנפגעת עולה כי מדובר בעולה חדשה ממדינות חבר העמים אשר הועסקה בעיקר כפועלת ניקיון בקצבה נמוכה המסתכמת ב כ 1,000 ₪ כאשר במקביל קיבלה הנפגעת הבטחת הכנסה בסכום חודשי של כ 2,500 ₪.


מבחינת הפסדי שכר בעניינה של הנפגעת היא נמנעה מלהציג תלושי שכר כלשהן למרות שבעדותה העידה כי עבדה במתכונת כלשהיא בטיפול בילדים על כן, נקבעו לנפגעת אי כושר עבודה לתקופה של כארבעה חודשים, ועוד סכום של כ 5,000 ₪ כולל לאחר תקופת אי כושר העבודה וסך נזקי השכר לדעת בית המשפט נקבעו לסך של כ 11,000 ₪.


בעניין כאביה של הנפגעת בשל הפגיעות מהתאונה העריך בית המשפט כי יש לפצות את הנפגעת ב 20,000 ₪.


מבחינת אובדן השתכרות ופגיעה לעתיד סבר בית המשפט כי אין פגיעה של ממש היות והנפגעת שקמה את עצמה והחלה לעבוד כמטפלת בילדים ובהתחשב בממצאי המומחה האורטופדי אשר גרס כי לנפגעת לא נותרה מגבלת תנועה כלשהיא והממצאים ככל שנקבעו שקיימים הם בתחום הנירולוגי כלומר חולשה מסוימת בידה שינה הדומיננטית מצא בית המשפט לנכות לפצות את הנפגעת בסכום של כ 25,000 ₪.


הוצאות וטיפולים, מאחר והנפגעת לא הציגה קבלות אלא עבור סכומים זעומים, לא עבור טיפולים שקבלה בשל הפציעה ולא עבור נסיעות גרס בית המשפט שיש לפצות את הנפגעת בסכום נמוך שלא יעלה על כ 1,500 ₪. באשר לפיצוי הנפגעת עבור עזרה לזולת קבע בית המשפט כי הנפגעת לא הביאה שום עדות חותכת שנעזרה בצדדים שלישים עקב מוגבלותה לאחר התאונה שכן לא עלה בידיה להביא ראיות כלשהן מעבר לאמירות כמו כן, סבר בית המשפט כי הנפגעת השתקמה ללא שתישאר נכות כלשהיא בפרק ידה על כן בית המשפט החליט לפצות סעיף נזק זה בסכום נמוך כ 2,000 שקלים.


סיכום בחינת הנזקים של הנפגעת גרס בית המשפט לפצות הנפגעת בגין נזקיה בשל התאונה:


עבור הפסד ימי עבודה והשתכרות עבר בסך כ 11,000 ₪.


עבור סבלה של הנפגעת בסך של כ22,000 ₪.


בעניין אובדן כושר עבודה חלקי פני עתיד סך של 25,000 ₪.


הוצאות ועזרה לזולת סך של 3,500 ₪.


שכר הטרחה שנקבע הוא 13% כאשר הסכום שישולם לנפגעת יועבר תוך 30 ימים.



פיצויים לנפגעת תאונת דרכים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה