יום שישי, 3 באוקטובר 2014

נוסע טרק את דלת המונית על אצבעותיו של נהג המונית האם מדובר בתאונת עבודה?

בית המשפט השלום נאלץ להכיר בסוגיה משפטית מעניינת לפיה נוסע שמיהר לדרכו טרק את הדלת ופגע בנהג המונית.


המקרה ארע כאשר נהג המונית יצא את המונית כדי לפתוח את תא המטען לנוסעת ובעודו נשען על המונית יצא נוסע אחר מהדלת וטרק אותה בשוגג על אצבעותיו של נהג המונית, התובע אשר הציג מסמכים רפואיים לפיהם נפגע במהלך תאונת העבודה אף עלה לעדות חבר אשר לדבריו היה עד להתרחשות התאונה, מנגד הכחישה חברת הביטוח המבטחת את מקרה התאונה את התרחשות התאונה שכן לדבריה מדובר בתביעה לא אמינה שכל מטרתה להוציא כספים במרמה תוך ניצול מערכות הצדק.


בית המשפט הכריע בעניין החבות כי הנפגע הוכיח את פרטי החבות (תביעה) על כן, כל עוד לא הוכח כי גרסתו אינה מופרכת וראיותיו אינם אמינות יש לראות את תביעתו כאילו הוכחה ולקבל את תביעתו, הדברים מקבלים חיזוק דווקא מצד חברת הביטוח שמכחישה את קיום התביעה מבלי שתהיה נוכחת בזמן אמת במקום התרחשות תאונת העבודה.


בעניין הגדרת אופי התאונה בין תאונות עבודה לתאונות דרכים גרס בית המשפט כי סגירת דלת על אצבע הנפגע היא בגדר ההגדרה של תאונות דרכים שכן ההגדרה בחוק הפלת"ד מגדירה בין היתר תאונה לצורך ירידה ועליה מהרכב, לצורך דחיפתו, חנייתו ועוד על כן, במקרה המדובר ומאחר גרסתו של התובע התקבלה אזי מדובר בתאונת דרכים.


בבחינת הפיצוי המגיע לתובע, סבר בית המשפט כי התובע נמנע מלהציג קבלות ולא מסר הסברים בגין היעדר אותן ראיות בשל הוצאות הרפואיות להן טוען, כמו כן לא השתכנע בית המשפט כי הנפגע עשה שימוש בצדדים שלישים כדי להיתמך בשל הגבלותיו עקב התאונה. בבחינת ראש נזק כאב וסבל סבר בית המשפט כי לנפגע מגיע פיצוי בסך כ 16,000 ₪. בבחינת אובדן הכנסה עבר סבר בית המשפט כי כתוצאה מהתאונה חלה הידרדרות בכושר השתכרותו של הנפגע שכן חלה ירידה תלולה בכושר השתכרותו על כן, פסק כי סך הפיצוי בגין הפסדי עבר יעמוד על סך כ 50,000 ₪.


התובע אף ביקש מבית המשפט להכיר בתאונה הקודמת לעניין נכותו שכן לדבריו הנכות התפקודית כתוצאה מצירוף התאונות גברה, אם זאת סבר בית המשפט כי אין להתחשב בנכותו הראשונה שכן הנפגע נמנע מלהביא לידיעת בית המשפט פרטים אודות ההסדר הראשון.


מבחינת ראש נזק של הפסדי שכר לעתיד סבר בית המשפט כי בפועל הצטמק שכרו של הנפגע במעל 10% בין היתר בשל העובדה כי הנפגע נמנע מלקחת נסיעות ארוכות, פעילות המשלבת נשיאת מזוודות על כן, סבר בית המשפט שיש לפצות את הנפגע בהפסד השתכרות לעתיד בכ 100,000 ₪.


תגמולי המוסד לביטוח לאומי שקיבל הנפגע ועמדו על סך כ 20,000 ₪  נוקו מהפיצוי הכללי על כן הפיצויים שקיבל הנפגע מפורטים כלהלן:


16,000  ₪ בשל כאב וסבל


60,000 ₪ אובדן השתכרות עבר


100,000 ₪ אובדן השתכרות עתיד.



נוסע טרק את דלת המונית על אצבעותיו של נהג המונית האם מדובר בתאונת עבודה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה